Samarbejde handler om relationer
De fleste arbejdspladser har brug for medarbejdere, der hurtigt kan omstille sig, indgå i mangfoldige relationer, kommunikere konstruktivt og imødekomme nye udfordringer. Samarbejde handler om relationer og den måde, vi omgås hinanden på.
Relationel koordinering handler om, at styrke koordination og relation når vi arbejder sammen og har opgavens mål for øje. En høj grad af relationel koordinering øger organisationens effektivitet, kvalitet og trivsel.
Dualog tilbyder anvisninger på hvordan samarbejdet om kerneopgaven styrkes - med hinanden og med borgeren.
Dualog udvikler og styrker den professionelle relationskompetence i organisationen og hos den enkelte ved at sætte fokus på samarbejde og kommunikation.
Samarbejde.
Dualog tilbyder
Undervisning og vejledning i:
- Netværk, der virker - kend dit netværk og dine relationer
- Social kapital
- Teamorganisering og udvikling
- Procesledelse: Bliv klædt på som koordinator, tovholder, teamleder
- Det gode samarbejde & relationel koordinering
- Tværfagligt samarbejde "på tværshed" hvor kompetencer til videndeling og samarbejde styrkes.
Læringsmateriale & værktøjer
Hent gratis Dualogs værktøj med 7 håndgreb til relationel koordinering mhp at styrke det gode samarbejde.
Værsgo` >
Referencer
Projekt Nyt Liv. Kompetenceudvikling og styrkelse af samarbejdet mellem jordemødre og sundhedsplejersker mhp at styrke kvalitet og kontinuitet i mødet med sårbare familier. Desuden styrkelse af den relationelle koordinering i samarbejdet med andre relevante samarbejdspartnere > Se reference
Sundhedsplejen, Odense Kommune. Teamorganisering og udvikling.